divendres, 16 de desembre del 2011

L'ANÀLISI DEL DAFO

DEBILITATS:
  • Dificultats per arribar a alguns adolescents. He vist que si l’adolescent no ens coneix, no coneix el servei és fa molt difícil que vingui a demanar informació i orientació. Cal que ens donem a conèixer; a través de la ràdio, fent alguna activitat d’orientació a l’IES, a través de l’espai jove,...
  • Poca implicació de les famílies: si motivar a un jove que acaba de sortir de l’IES i que a més hi ha tingut una mala experiència és una tasca complicada, motivar a la família perquè doni una altra oportunitat al seu fill a vegades es converteix en picar ferro fred.
  • El treball en xarxa: la teoria tots els tècnics la sabem, això no costa gaire. Un curset de 20 hores sobre què és el treball en xarxa és suficient per saber de què va la cosa. Però conèixer en què consisteix no és suficient per posar-ho a la pràctica. Cal creure-hi, cal veure-hi la necessitat, cal estar disposat a fer canvis en la manera de fer de cadascú, o sigui cal que sigui una aposta de tot un equip.
FORTALESES:
  • La feina que s’estava fent fins ara pot ser la millor fortalesa. El treball coordinat amb l’equip, amb la resta de tècnics i amb els serveis implicats (sobretot l’institut i l’EAP). Les comissions socials funcionen, per tant aprofitem aquesta dinàmica per aplicar-la a la xarxa TET.
  • L’estabilitat dels tècnics municipals; ja fa temps que estan al territori i això (tot i que també podria ser una debilitat) dona una certa seguretat per engegar projectes nous.
  • El municipi és petit, això permet oferir una atenció individualitzada als adolescents i joves i a les seves famílies. Potser no disposarem de molts recursos però els propis professionals ho serem.
AMENACES:
  • El municipi no té recursos de PQPI i els més propers són a més de 10 kilòmetres i amb dificultats per arribar-hi en transport públic. Com que són recursos que ofereixen poques places moltes vegades els adolescents dels altres pobles es queden sense plaça
  • Les incerteses sobre els canvis que venen: canvis a nivell polític, noves prioritats, disminució de recursos,...
OPORTUNITATS:
  • De les oportunitats, tornar a destacar, el treball amb l’IES i l’augment de les demandes d’informació, orientació. La crisi ha expulsat molts joves sense formació del mercat laboral, i ha provocat que es replantegin el seu projecte professional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada